Pompy wtryskowe – naprawa

Centrum Motoryzacji Kewt

Mamy przyjemność zaprosić państwa do współpracy w zakresie napraw – pomp wtryskowych i wtryskiwaczy. Do napraw nigdy nie podchodzimy szablonowo. Dla nas każdy przypadek jest indywidualny. Takie podejście pozwala klientom zaoszczędzić naprawdę dużo pieniędzy. Usługę wykonujemy kompleksowo włącznie z demontażem i montażem zregenerowanej pompy, wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy na samochodzie. Jesteśmy przekonani, że jakość naszych usług spełni Państwa oczekiwania.

rzut
rzut

Naprawiamy pompy rzędowe, rozdzielaczowe, rotacyjne, elektroniczne, takich producentów jak: BOSCH, ZEXEL, DELPHI, DENSO, EDC, DPA.
Pompy do silników kombajnów: SW-400, Perkins, Mercedes, Volvo, Deutsch, New Holland, John Derre, Claas i inne.
Pompy do ciągników rolniczych, wszystkie typy.
Pompy do maszyn budowlanych: Atlas, Bobcat, Case, Cat, Demag, Deutz, Hyundai, JCB, Komatsu, Liebherr, New Holland, Volvo, i inne.

Regenerujemy wtryskiwacze i końcówki wtrysku.
Naprawiamy wtryskiwacze Common Rail.
Wymiana końcówek wtrysku czopikowych i otworowych oraz regulacja wtryskiwaczy wszystkich typów.

Na naprawione pompy wtryskowe udzielamy gwarancji !!!
Warunki gwarancji:

1. Bezwzględnie należy wymienić filtr paliwa.
2. Przed próbą uruchomienia silnika należy obowiązkowo odpowietrzyć układ paliwowy. Obecność pęcherzy powietrza w układzie może spowodować mechaniczne uszkodzenie pompy wtryskowej. W celu prawidłowego odpowietrzenia należy podpiąć odsysarkę do kroćca przelewu pompy lub węża przelewowego z pompy i odsysać tak długo aż pojawi się paliwo bez pęcherzy powietrza.
3. Akumulator musi być w pełni naładowany, aby nie powodował przepięć w elektronice pompy podczas pierwszego uruchomienia.
Nie zastosowanie się do powyższych uwag może spowodować utratę gwarancji na naprawiona pompę wtryskową.

Gwarancja traci ważność gdy:

1. Silnik do którego została zamontowana pompa wtryskowa lub jego osprzęt , jest w złym stanie technicznym.
2. Nastąpiło mechaniczne uszkodzenie elementów pompy wtryskowej.
3. Do uszczelnienia elementów układu paliwowego użyto silikonu lub zastosowano węże, które nie są odporne na olej napędowy.
4. pompa pracowała bez obecności paliwa.
5. uruchomiono pompę wtryskową niezgodnie z instrukcją montażu.
6. Niewłaściwie eksploatowano pompę wtryskową (niereguralna wymiana oleju, filtra oleju, filtra paliwa, zła jakość oleju oraz paliwa, obecność zabrudzeń lub opiłków w układzie paliwowym).

Najczęstrze przyczyny uszkodzenia pomp wtryskowych.

1.Paliwo złej jakości.
2.Stosowanie oleju opałowego
3.Brak dbałości o układ paliwowy (nie wymienione filtry paliwa, nieszczelności układu paliwowego)
4.Praca pompy bez obecności paliwa w wyniku zapowietrzenia układu.

Regeneracja pompy wtryskowej

Pompa wtryskowa zostaje rozebrana na czynniki pierwsze, wszystkie elementy zostają umyte i poddane szczegółowej weryfikacji. Po czym następuje okreslenie przyczyny niesprawności pompy oraz określenie które elementy należy wymienić. Uszkodzone elementy wymieniane są na fabrycznie nowe, oryginalne części. Podczas naprawy, niezależnie od jej zakresu, każdorazowo wymieniany jest zestaw naprawczy uszczelnień. Ostatnim etapem jest regulacja pompy wtryskowej zgodnie z odpowiadającymi jej normami, oraz test na stanowisku probierczym, weryfikujący parametry pracy symulowane dla różnych obciążeń oraz szczelność pompy. Po pozytywnym wyniku testu końcowego naprawiona pompa wydawana jest klientowi.

Montaż pompy wtryskowej

Podczas montażu pompy wtryskowej należy szczególną uwagę zwrócić na prawidłowe ustawienie pompy względem napędu rozrządu, a nastepnie skorygować kont wtrysku. Można tego dokonać za pomocą lampy stroboskopowej, lub testera diagnostycznego.
Po zamontowaniu pompy wtryskowej ważną czynnościa jest sprawdzenie czy silnik obraca sie bez oporów, czy nie następuje zblokowanie – należy tego dokonać przed uruchomieniem pojazdu. Operacja ta pozwoli zweryfikować poprawność zamontowania pompy.
Podczas wszystkich tych czynności bardzo ważne jest utrzymanie czystości, aby do pompy i wtryskiwaczy nie przedostały się zanieczyszczenia. Szczególnie wrażliwy na zanieczyszczenia jest układ Common Rail.

Zadbać o pompę

1. Stosowanie odpowiednich olejów napędowych
2. Terminowe przeglądy okresowe (wymiany filtrów)
3. W okresie zimowym stosować paliwo tzw, zimowe
4. Zimą starać się utrzymywać wysoki poziom paliwa (tankować do pełna), zapobiega to kondensacji pary wodnej w zbiorniku paliwa.
5. Starać się nie dopuszczać do sytuacji jazdy na rezerwie, stwarza to niebezpieczeństwo zassania osiadających sie zanieczyszczeń z dna zbiornika paliwa.
Szanowny kliencie stosując się do powyższych zaleceń, zadbasz o pompę wtryskową, dopilnujesz nie pożałujesz. Pompa będzie ci chodziła jak szwajcarski zegarek.