Regeneracja wtryskiwaczy Common

Proces naprawy wtryskiwaczy Common rail

Podczas naprawy wtryskiwaczy commonrail, działamy zawsze w odniesieniu do zaleceń producenta zachowując reżim technologiczny oraz specyfikacji technicznej danego układu.

Do wykonania czynności naprawczych każdy wtryskiwacz jest przez nas szczegółowo sprawdzany i weryfikowany. Na początku czyścimy wszystkie elementy używając do tego myjki ultradźwiękowej w temperaturze 85-90 C i wtedy następuje proces mycia, który jest niezbędny do tego, aby usunąć wszystkie zanieczyszczenia znajdujące się na powierzchni. Następnie korzystamy z elektronicznego mikroskopu na dokładne obejrzenie i sprawdzenie wtryskiwacza. Każda część jest odpowiednio oznaczona, dzięki czemu możliwe jest ponowne jej złożenie. Po weryfikacji następuje wymiana zużytych komponentów – rozpylaczy które odpowiadają za właściwe dozowanie paliwa.

rzut
rzut

Potem następuje regulacja trzeciego stopnia wymienionych elementów i przeprowadzenie testu. Naprawa trzeciego stopnia obejmuje wymianę dysz, zestawu naprawczego, gniazd zaworowych i trzpieni. Następnie dochodzi do wykonania niezbędnych czynności pomiarowych który wtryskiwacz regulowany wykaże czy jest szczelny i działa skutecznie (pomiar przelewu podczas testu sprawdzenia szczelności, pomiar dawki wtryskiwacza biegu jałowego, pomiar dawki wtryskiwacza w zakresie obciążeń częściowych, pomiar ewentualna regulacja dawki wtryskiwacza i dawki powrotnej podczas pełnego obciążenia, pomiar dawki pilotażowej wtryskiwacza, nadanie nowego kodu IMA) . Kiedy już mamy pewność, że wszystko działa niezawodnie – test kończy się automatycznym wydrukiem pomiaru.

Objawy uszkodzeń wtryskiwaczy:

  • problemy z rozruchem silnika samochodu
  • zmniejsza się moc silnika
  • zwiększa się zużycie paliwa
  • nierówna praca silnika
  • z rury wydechowej wydobywa się czarny lub biały dym
  • wzrost poziomu oleju w silnika