Turbosprężarki – regeneracja

Turbosprężarki - regeneracja

Zapraszamy do współpracy warsztaty, firmy transportowe, floty oraz klientów indywidualnych. dla stałych klientów oferujemy dogodne warunki współpracy.
Jednocześnie dziękujemy klientom którzy nam zaufali i skorzystali z naszych usług.

Usługę regeneracji wykonujemy razem z demontażem i montażem na samochodzie.

Oferujemy tanią i profesjonalną usługę w zakresie regeneracji turbosprężarek do wszystkich modeli aut osobowych, dostawczych,ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych i ciągników rolniczych. Usługę wykonujemy kompleksowo włącznie z demontażem i montażem zregenerowanej turbosprężarki oraz z konieczną przy tej operacji obsługą pojazdu polegającą na czyszczeniu układu olejowego silnika, wymianą filtrów i oleju oraz czyszczeniu układu dolotowego i wydechowego.
Nasza firma zajmuje się też skupem oraz sprzedażą regenerowanych turbosprężarek.Wysyłka-cały kraj.
Chcemy być postrzegani jako wiarygodny partner w biznesie, dlatego też nasza działalność oparta jest na wzajemnym zaufaniu. Naprawa turbosprężarek wykonywana jest na najnowszych wyważarkach SCHENCK.
Na wykonaną usługę udzielamy 12 miesięcy gwarancji.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przez użytkownika.

rzut
rzut

Zasada działania turbosprężarki

Zasada działania turbosprężarki jest prosta. Turbo składa się z dwóch wirników umieszczonych na wspólnym wale. Jeden z nich znajduje się w układzie wydechowym i jest napedzany energią spalin wydobywających się z silnika. Drugi z wirników znajduje się w przewodzie dolotowym. Dzięki specjalnie wyprofilowanym łopatkom, pod wpływem ruchu obrotowego wału wtłacza on do silnika powietrze pod ciśnieniem wyższym od atmosferycznego. Dzięki temu silnik pracuje wydajniej.

Dzieje się tak dlatego, że uzyskana moc zalezy od wielkości dawki paliwa spalonej w określonym czasie. Aby jednak spalanie było efektywne, należy dostarczyć odowiednią ilosć tlenu. Większa ilość powietrza wtłoczona do silnika pozwala spalić więcej paliwa, dzięki czemu można uzyskać większą moc jednostki napędowej w stosunku do silnika o tej samej pojemności nie wyposażonego w doładowanie.Dodatkowo mieszanka spala się dokładniej, więc spaliny są mniej toksyczne.

Przyczyny uszkodzenia turbosprężarki

Bardzo często przyczyna uszkodzenia turbosprężarki nie tkwi w samym urządzeniu, a jest efektem wpływu czynników zewnętrznych. Ograniczone smarowanie lub jego brak, niedobór ciśnienia oleju, wchłonięcie obcego ciała do komory doładowującej, zanieczyszczony olej i filtr oleju, uruchomienie turbosprężarki bez zalania olejem komory smarowania, zanieczyszczony filtr powietrza, złe działanie pompy oleju, maja przeważnie bezpośredni wpływ na awarię turbiny. Zdarza się że tzw. Smok, który zasysa olej z miski olejowej jest zanieczyszczony i utrudnia pracę układu smarowania. Turbosprężarka może zostać przegrzana. Przejście wysokiej temperatury z korpusu wydechowego turbosprężarki na korpus środkowy powoduje wypalenie oleju w komorze smarowania i korozję łożysk turbosprężarki. Zwęglony olej powoduje również zablokowanie odpływu oleju w korpusie środkowym. Nagromadzenie się węgla powoduje tarcie a w konsekwencji prowadzi do zgięć i pęknięć części turbosprężarki. Również montaż turbosprężarki przy użyciu mas silikonowych i uszczelniających może spowodować uszkodzenie gdyż pod wpływem wysokiej temperatury fragmenty silikonu mogą się oderwać i zatkać dopływ oleju do któregoś łożyska.

Regeneracja Turbosprężarki

Proces naprawczy turbosprężarki obejmuje kolejno następujące czynności:
1. Demontaż turbosprężarki
2. Mycie wszystkich elementów
3. Weryfikacja uszkodzeń turbosprężarki, po której określony jest dokładny zakres i koszt naprawy.
4. Piaskowanie elementów
5. Wymiana zestawu naprawczego
6. Wyważenie układu wirującego na wyważarkach SCHENCK
7. Montaż turbosprężarki
8. Szczegółowa kontrola jakości.

Instrukcja montażu i obsługi turbosprężarki

Uwaga!!!
Ważne jest ustalenie istoty awarii, zanim zamontowana zostanie kolejna turbina. Zapobiegnie to ponownemu uszkodzeniu turbosprężarki.
Przed montażem turbosprężarki należy bezwzględnie wykonać następujące czynności:

1. Zaleca się zdjęcie miski olejowej, oczyszczenie lub wymianę przewodu ssącego pompy olejowej tzw. smoka. Sprawdzenie drożności przewodów olejowych, dolotowego i wylotowego turbosprężarki.
2. Wymienić olej silnikowy z filtrem oleju
3. Wymienić filtr powietrza oraz sprawdzić szczelność połączeń kolektora ssącego i przewodów dolotowych, a także usunąć zanieczyszczenia z układu dolotowego.
4. Przed uruchomieniem silnika, napełnić w turbosprężarce komorę olejową olejem silnikowym, zapewni to smarowanie łożysk turbiny podczas pierwszego rozruchu.
5. Do uszczelnień układu stosować wyłącznie uszczelki kligieritowe, azbestowe lub stalowe.

W żadnym przypadku nie stosować do uszczelnienia połączeń mas silikonowych i uszczelniających.
GROZI UTRATĄ GWARANCJI !!!
A TYM SAMYM W PRZYPADKU AWARII CZEKA CIE KOLEJNA KOSZTOWNA NAPRAWA !!!

Zadbać o turbinę

W celu zapewnienia długotrwałej i bezawaryjnej eksploatacji turbosprężarki, należy stosować się do poniższych zaleceń:

1. Zwracać uwagę na utrzymanie stałego ciśnienia w układzie smarowania, wymieniać olej i filtry przy przebiegach zgodnych z zaleceniami producentów, zapewniać szczelność układu kolektora ssącego.
2. Podczas uruchomienia silnika nie wolno zwiększać prędkości obrotowej przed upływem 30 sekund. (jest to czas niezbędny do zapewnienia smarowania w całym układzie olejowym włącznie z łożyskami turbosprężarki).
3. Nie należy gasić silnika pracującego na wysokich obrotach (pompa olejowa przestaje pracować, smarowanie wirnika zostaje gwałtownie odcięte. Takie działanie powoduje że turbosprężarka pracuje bez smarowania do momentu jej zatrzymania, to powoduje szybkie zużycie łożysk i wałka).

Szanowny kliencie stosując się do powyższych zaleceń, zadbasz o turbinę, dopilnujesz nie pożałujesz. Turbina będzie ci chodziła jak szwajcarski zegarek.